2011. december 28., szerda

Hangséta a barlangban

Gábor mesélt már róla, hogy új programlehetőség várja a barlangba ellátogatókat, de a munkám miatt nem értem rá kipróbálni. Aztán egyszer csak kaptam egy sms-t, hogy 28-án vár, mert két órakor visznek be csoportot, belekóstolhatnék egy kicsit...
A csoportot előre engedtük túravezetővel, majd a utánuk indultunk 5-10 perc lemaradással. Mielőtt bementünk elmondta, hogy néma csendben menjünk végig, ahol ő megáll, ott valami  hangokat kell figyelnem (egyébként végig azt tettem!). Csak ha rosszul vagyok, akkor szólaljak meg, egyébként végig csend.
A barlang végéig az út kb. 10-15 percig tart, fantasztikus hanghatások: csöppenések, csurgások, suhogó, búgó hangok a repedéseken, nyílásokon beáramló levegő huzathangja, a patak loccsanása, csobogása. ...és az a minőségi csend, csak a természet finom neszei, semmi civilizált zaj.
Nagyon pihentető! 
Még a szunyókáló denevérektől sem ijedtem meg, pedig csapatostul aludtak a fejemtől balra 30-40 cm-re, sőt meg is mertem nézni őket. Ez kész csoda, mert minden ilyentől félek, ami csúszik, mászik, suhan, ugrik...

Szóval nem mondhatnám magam valami bátor vitéznek!
Ha jártatok már az abaligeti barlangban a végén nagyon hosszú lépcsősor vezet fel a csarnokba, ahol padok várják a pihenni vágyókat.
Az első meglepetésem az volt, hogy amikor felértem a lépcső tetejére alig kaptam levegőt, úgy éreztem megfulladok. Vagy túlöltöztem, vagy leépültem, egyébként is a barlangban mindig sokkal töményebb a levegő... 
Leültünk a padra és 30 perces befelé fordulás következett (nevezd relaxációnak, meditációnak vagy ahogy akarod), nagyon nehezen tudtam helyreállítani a normál légzésem ritmusát.  Teljes ellazultságban imádkoztam. Egy mozzanat billentett csak ki : az irhakesztyűmre vízcsepp esett és akkorát koppant a csendben, hogy összerezzentem. Egyébként az ellazulást elősegítő, különböző távolságokból hallható csip-csepp hangok kifejezettem megnyugtatóak!
Ezt követően ugyanúgy néma csendben jöttünk ki és miután kibújtunk a barlang kijáratán, utána beszéltünk az élményéről. Fantasztikus volt, stresszes, zaklatott életet élőknek, szorongóknak, nagy terhet hordozóknak kifejezetten ajánlanám... de bárkinek, aki a föld alatt, a hegy gyomrában is gyönyörködni szeretne Isten teremtett világában!
E.


3 megjegyzés:

  1. Erika, fantasztikus lehetett! Kár, hogy Abaliget olyan messze van! :(

    VálaszTörlés
  2. Ó, 28 éves koromban a lányaimmal jártunk ott, nagyon féltek, a relaxáció is elmaradt, de most ahogyan Te leírtad, átéltem azt is, amit akkor nem sikerült. Köszönöm, szeretettel: Saci

    VálaszTörlés
  3. Erika , ez alkalommal se hazudtoltad meg magad, soot, szinte en is hallottam azokat a nesszeket, ahogy leirtad!Hat mit mondjak, orvendek, hogy ilyen csodas elmenyben volt reszed, s meg is osztottad velunk.Tudod mikor ide beneztem s az elso kepet meglattam atsuhant rajtam, "talan csak nem denever?"
    HAAAAAT!

    VálaszTörlés